Zoekmachine optimalisatie

SEO ofwel zoekmachine optimalisatie .

Wanneer je een website hebt maar je komt niet voor in de zoekresultaten van google dan komt dit waarschijnlijk doordat er geen aandacht is besteed aan de optimalisatie van de website.

Het aanpassen van de website zodat deze wel of beter gevonden wordt door de zoekmachines kan ik verzorgen.

Hierbij ga ik te werk ( met uitzondering van een opstart tarief van € 75,00 ) op
basis van no cure no pay , u betaalt namelijk alleen voor de door mij behaalde resultaten.
Nadat ik uw website heb aangepast / geoptimaliseerd wachten we even tot google de site opnieuw heeft geindexeerd en betaalt u alleen voor de resultaten welke op de 1e en 2e pagina van de organische zoekresultaten voorkomen.

Uiteraard bekijk ik vooraf wat er wel en niet mogelijk is , want er zijn natuurlijk woorden of woordcombinatie’s welke extreem lastig zijn om op de eerste of tweede pagina te krijgen.

Wat gaat het kosten ? Dit varieert per branche en de concurentie op de zoekwoorden , maar ik kan het veelal realiseren vanaf € 50,00 per woord / woorden combinatie op de eerste pagina en vanaf € 25,00  voor een 2e pagina . Waar het resultaat wordt weergeven kan ik niet bepalen maar dat bepaald Google. Resultaten welke een 3e pagina of verder halen is een gratis bonus voor u . ( prijzen excl geldende Btw )

Wat ik niet kan garanderen is  welke tijd de resultaten blijven bestaan , want de concurrentie zit natuurlijk niet stil.

Indien u ook gebruik maakt van Ad-words zal een zoekmachine optimalisatie hierop binnen enkele weken of misschien wel dagen een aangename kosten besparing zijn.

Meer informatie hierover ? Neem dan contact met mij op.

Begrippen:

  • SEO betekend Search Engine Optimization, ofwel vertaald Zoekmachine Optimalisatie.
  • Adwords het advertentieprogramma van Google. Hiermee kan iedereen ervoor zorgen dat zijn site direct vindbaar is in Google. Deze betaalde resultaten (advertenties) worden helemaal bovenin  en rechts  getoond bij de Google zoekresultaten. De betaalde resultaten zeggen niets over de  kwaliteit van een website. Dit is dus een kwestie van betalen en niet van optimalisatie.
  • Backlinks zijn links naar je website.  Hoe meer links vanaf andere relevante websites naar je eigen website, hoe beter. Backlinks verhogen de vindbaarheid van je website.
  • Organische resultaten  plaatsing van je site in de zoekopdrachten van Google. Tegenover organische resultaten staan de betaalde koppelingen ofwel Adwords. De organische plaatsing van je site in Google zegt iets over de kwaliteit/opbouw van je websites. Sta je hoog, dan voldoet je website waarschijnlijk aan de richtlijnen.
  • Conversie het percentage klikkers dat overgaat tot aankoop. Dit is meetbaar in Adwords door een stukje code op de aankooppagina van je site te plaatsen. Je kunt dan precies meten wat het percentage kopers is van het totaal aantal clicks via Adwords. Bij een gedegen Adwords campagne worden de conversies gemeten. Na het meten van conversies, is het verstandig om af te wegen of Adwords werkt voor jouw site/producten.